نکاتی که برای تعمیرات میز و صندلی مدارس باید بدانیم

راهنمای جامع تعمیرات میز و نیمکت و صندلی مدارس

تعمیرات میز ونیمکت و صندلی مدارس به روش بهینه

امروزه مدیران مدارس و آموزش و پرورش با توجه به شرایط اقتصادی موجود، سعی در مدیرت اصولی منابع خود دارند. مراقبت و تعمیر تجهیزات جزء کارهای ضروری این مدیران می باشد.

تجهیزات مدارس که سالانه نیاز به بررسی دارند شامل انواع میز ، صندلی، کمد، تخته وایت برد و تابلو اعلانات،در و پنجره ها شیشه ها و رسیدگی به سیستم برقی و آب و فاضلاب و … است که یک مدیر باید با برآورد هزینه ها بتواند تجهیزات با کیفیت مناسب و استاندارد را برای استفاده دانش آموزان فراهم کند.

در این پست قصد داریم کاربردی ترین نکات را برای تعمیر صندلی دسته دار و میز و نیمکت ها لازم است را بررسی کنیم.

میز و نیمکت ها و صندلی دسته دار کی نیاز به تعمیر دارند

میز و نیمکت ها و صندلی های دسته دار دانش آموزی به دلیل استفاده زیاد در طول سال و شیطنت های دانش آموزان ، قطعا آسیب هایی می بینند که نیاز به رسیدگی خواهند داشت تا از چرخه مصرف و استفاده خارج نشوند.

در حالت کلی صندلی های دانش آموزی و میز و نیمکت ها در مدارس دارای اسکلت آهنی (پروفیل های سنگین) هستند که به ندرت آسیب می بینند. بیشترین آسیب اسکلت محصولات آموزشی شامل موارد زیل می باشد

آسیب های اسکلت میز و صندلی آموزشی

  • خوردگی و پاک شدن رنگ اسکلت های آهنی در اثر استفاد طولانی
  • کج شدن و دفرمه شدن اسکلت در اثر افتادن،پرت کردن و جابه جایی غیر اصولی
  • باز شدن اتصالات جوشکاری شده
اسکلت فلزی میز و نیمکت مدرسه

اسکلت فلزی سالم و استاندارد میز و نیمکت مدرسه

خوردگی و پاک شدن رنگ اسکلت های فلزی

 این مورد به علت استفاده بسیار طولانی و نگهداری طولانی مدت شان در فضای باز ی که در معرض بارندگی و رطوبت زیاد بوده باشند، پیش می­آید. در برخی موارد ضربه های شدید و کشیدن اجسام نوک تیز روی اسکلت، رنگ علت رفتن رنگ روی سطح آهنی آنهاست.

به طور مسال ما در پروژهای تعمیر صندلی های آموزش و پرورش شهر سنندج این مورد را داشتیم که این تجهیزات چندین سال در حیات خلوت یکی از مدارس انبار شده بود. فضای اشتباهی که برای انبار صندلی ها انتخاب شده بود هم باعث تخریب کامل بخش های mdf شده بود و هم به رنگ اسکلت ها آسیب زده بود.

زیرسازی اصولی برای رنگ آمیزی 

جدای از استفاده و شرایط نگهداری، یکی از اصلی ترین علت هایی که رنگ های اسکلت فلزی آسیب می بینند این است که زیرسازی اسکلت ها قبل از رنگ کامل انجام نشده بود.

زیرسازی لازم برای رنگ کردن اسکلت های میز و صندلی مدارس شامل موارد زیل می باشد:

  • قبل از استفاده از همه رنگ ها باید سطح کاملا تمیز شود حتی شستشوی چند مرحله ایی روی اسکلت ها انجام گیرد و بعد بررسی شود اگر جاهایی نیاز بود از بتونه مخصوص فلز استفاده شود تا شکل یک دست و صافی داشته باشیم.
  • محل جوشکاری ها نیز باید کامل صاف شوند تا هم رنگ یک دست شود و هم لبه های تیزشان به دانش آموزان آسیب نزند.
  • حال که زیر سازی به درستی انجام شد باید رنگ مرغوب و باکیفیتی انتخاب کنیم تا همه مزیت های رنگ الکترو استاتیک کوره ایی را بتوانیم تضمین کنیم.
  • زمان لازم و کافی(معمونلا نصف روز) را به رنگ بدهیم تا کاملا خشک شوند و بعد دوباره بررسی شوند اگر نقاطی نیاز به رنگ دوباره داشت در همین مرحله چک شود و رنگ گردد.

اگر این موارد به درستی انجام شود طول عمر رنگ روی اسکلت های فلزی میز و صندلی مدارس بسیار بالا می رود.

نگ الکترواستاتیک برای اسکلت تجهیزات مدارس

نگ الکترواستاتیک برای اسکلت تجهیزات مدارس

 

کج شدن و دفرمه شدن اسکلت

اسکلت های فلزی اگر از نوع ضخیم انتخاب شده باشند بسیار سخت خم یا دفرمه می شوند. تنها در صورت فشار بسیار زیاد، پا پرت شدن و افتادن از ارتفاع زیاد آسیب می بینند که این مورد در مدارسی که دانش آموزان دردسر ساز دارند اتفاق می افتد. هرچند این مورد بسیار کم  اتفاق می افتد ولی یکی از دلایل نیاز تجهیزات مدارس به تعمیر می باشد.

باز شدن اتصالات جوشکاری شده

  • علت باز شدن قسمت های جوش خورده در اسکلت میز و صندلی ها می تواند در اثر استفاده از جوش ضعیف در مرحله ساخت باشد که به سادگی قابل رفع است.
  •  علت دیگر می­تواند در اثر استفاده از پروفیل های سبک و ضعیف است که نمی توان به آن جوش محکم زد به طوری که در برخی موارد دیده ایم که جوش حتی بخش هایی از پروفیل را با خود کنده است.

آسیب های اسکلت محصولات آموزشی بیشتر به دلیل سهل انگاری در انجام درست مراحل تولید یا استفاده از مواد نامرغوب و نامناسب است که معمولا تولیدکنندگان برای کاهش هزینه و بدست آوردن قیمت رقابتی انجام داده­اند، اتفاق می­افتد.

درست است که هنگام خرید باید به قیمت توجه کرد اما باید بدانیم که اختلاف قیمت ها به چه دلیل است. قطعا هزینه ایی که بابت کیفیت یک محصول پرداخت می شود در برابر هزینه تعمیر آن بسیار کمتر خواهد بود.

 


آسیب های کفی و پشتی و دسته در صندلی آموزشی

قسمت نشیمنگاه و پشتی و دسته در صندلی آموزشی، کفی و سطح میز در میز و نیمکت مدارس نسبت به اسکلت ها بسیار بیشتر آسیب می بینند و به صورت دوره ایی نیاز به تعویض خواهند داشت.

جنس کفی و پشتی ها به طور استاندارد از نوع MDF با ضخامت 12میل است که خود تاحد زیادی مقاومت دارد. البته به دلیل شرایط مدارس (استفاده طولانی- شیطنت دانش آموزان-جابه جایی زیاد بین کلاس ها) دچار شکستگی می شوند . با توجه به جنس­شان بهترین گزینه تعویض کفی و پشتی یا دسته ها است.

تولید پشتی قوس دار صندلی دسته دار دانش آموزی در مریوان

تولید پشتی قوس دار صندلی دسته دار دانش آموزی در مریوان

 

نصب بخش های ام دی افی روی اسکلت معمولان با پانچ انجام می شود که با آچار مخصوص به سادگی باز می شوند و زمان بازساری و تعمییر را بسیار کم می کنند.

کفی و پشتی های صندلی مدارس به صورت استاندارد از نوع قوس دار انتخاب می شوند تا نشستن روی­شان راحت­تر باشد هر چند که در مدل های قدیمی معمولا کف و پشت صندلی ها از نوع تخت بودند.

 mdf قوس دار با توجه به مراحل ساخت و زمانی که برای تولیدشان لازم است معمولا گرانتر هستند. نکته ایی که لازم به یادآوری است ضخامت کفی و پشتی قوس دار 12میلیمتر است. ولی در کفی و پشتی تخت می توان از ام دی اف 16 میل هم استفاده کرد.

دادن قوس و خم کردن MDFخود مراحل خاصی دارد که توضیح تخصصی آن در این مقال نمی گنجد.


ابعاد استاندارد صندلی دانش آموزی مدارس

ابعاد استاندارد تجهیزات مدارس مثل (میز و نیمکت هادونفره و سه نفره – انواع میز و صندلی یک نفره و دو نفره-صندلی دسته دار دانش آموزی و دانشجویی) را به صورت دقیق در مقاله “مهمترین ویژگی های نیمکت مدارس که باید بدانید چیست؟” آورده ایم. در صورت نیاز روی عنوان کلیک کنید و اطلاعات موجود را مطالعه فرمایید.

  • ابعاد کفی صندلی دانش آموزی مقطع ابتدایی 35CM*35CM
  • ابعاد کفی صندلی دانش آموزی مقطع دبیرستان و دانشگاه 40CM*40CM
  • ابعاد پشتی در مقطع ابتدایی 19CM*35CM
  • ابعاد پشتی صندلی دانش آموزی مقطع دبیرستان و دانشگاه   19CM*40CM
  • ابعاد دسته صندلی دانش آموزی 57.5CM*27CM
رایج ترین ابعاد کفی صندلی دانش آموزی

رایج ترین ابعاد کفی صندلی دانش آموزی

رایج ترین ابعاد دسته صندلی دانش آموزی

رایج ترین ابعاد دسته صندلی دانش آموزی


ابعاد استاندارد میز و نیمکت مدارس

اندازه های معمول کفی و رویه میز در میز و نیمکت نیز با توجه به مقطع تحصیلی و دونفره یا سه نفره بودنشان متفاوت است. ابعاد میز و نیمکت به صورت کلی طبق استاندارد مدارس:

  • ابعاد کفی نیمکت دونفره دبستان مدارس  24cm*110cm
  • ابعاد میز برای نیمکت دونفره دبستان مدارس (40-35)cm*110cm
  • ابعاد کفی نیمکت سه نفره دبستان مدارس 24cm*120cm
  • ابعاد میز برای نیمکت سه نفره دبستان مدارس35cm*120cm
  • ابعاد کفی نیمکت دونفره دبیرستان و دانشگاه 24cm*120cm
  • ابعاد میز برای نیمکت دونفره دبیرستان و دانشگاه35cm*120cm
ابعاد کفی نیمکت دانش آموزی

ابعاد کفی نیمکت دانش آموزی

رایج ترین ابعاد صفحه میزدر میزونیمکت دانش آموزی

رایج ترین ابعاد صفحه میزدر میزونیمکت دانش آموزی


اصول تعویض بخش های کفی ، پشتی ، سطح میز آموزشی

این ابعاد باید بر اساس ابعاد اسکلت ها انتخاب می شوند که معمولا یک تا دو سانتیمتر هم می توانند اختلاف داشته باشند. برای تعمیرات تجهیزات مدارس بهترین کار اندازه گیری دقیق اسکلت ها است و بعد تولید سفارشی کفی و پشتی یا سطح میز و نیمکت ها است تا اجزا دقیق روی اسکلت نصب شوند.

ام دی اف بعد از برش خوردن باید لبه های­شان کاملا خم شوند و ابزار داده شوند تا تیزی لبه ها حذف شوند وآسیبی به دانش آموزان نزنند.

معمولا روی دسته تحریر صندلی ها یا روی سطح میز در میز و نیمکت ها شیار با لبه های نرم برای قرار دادن مداد و خودکار نیز درنظر گرفته می شود بعد از این که شیار را زدیم و اجزا را تمیز کردیم قطعات آمادگی پانچ شدن روی اسکلت را خواهند داشت.

انجام تعمیرات تجهیزات آموزشی هیرا صنعت

هیرا صنعت زریبار مریوان تعمیرات تخصصی محصولات آموزشی را با کیفیتی ضمانتی برای­تان انجام می دهد. لازم به ذکر است که در صورتی که تعمیرات کلی و در تعداد زیاد باشد قادر به انجام خدمت در مکان شما هستیم تا هزینه های حمل و نقل را تا حد ممکن کاهش دهیم.

تجربه تولید تخصصی محصولات آموزشی براساس استاندارد مدارس به ما تخصص کافی را در تعمیر انواع میز و نیمکت های مدارس و صندلی های دانش آموزی داده است. در صورت نیاز به مشاوره و تعمیرات با ما در تماس باشید.

آسیب های کفی و پشتی و دسته در صندلی آموزشی

آسیب های کفی و پشتی و دسته در صندلی آموزشی

دیدگاه‌ها (6)

  1. لیلا عزیزی

    واقعا درکار تعمیر صندلی آموزشی حرفه ایی هستید

    • Rinoda F. Irijenuguce

      نظر لطف شماست

  2. السا

    سلام خسته نباشید
    ببخشید کفی صندلی دانش آموزی برای فروش دارید

    • هاجر قادری

      سلام وقت شما بخیر بله موجود داریم لطفا با شماره 09185225343
      تماس بگیرید

  3. زینب

    سلام و ادب
    هزینه تعمیر هر نیمکت تقریباً چقدر است؟

  4. هاجر قادری

    سلام وقت بخیر
    بستگی به نیمکت شما داره که آیا نیاز به تعویض نشیمنگاه و صفحه داشته باشه، اسکلت جوشکاری بخواد،رنگ لازم داشته باشه و وضعییت پیچ و پرس ها، سینی جاکتابی و …
    برای اطلاعات دقیق با شماره زیر تماس بگیرید و عکس نیمکت ها را برامون بفرستید تا هزینه تعمیر رو براورد کنیم
    09185225343

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *