بهترین-صندلی-مدیریتی-آرگونومیک

بهترین صندلی مدیریتی آرگونومیک

بهترین صندلی مدیریتی آرگونومیک

صندلی مدیریتی آرگونومیک نوعی از صندلی اداری خاص و باکیفیت بالا است. صندلی های مدیریتی دارای پشتی بلند و راحتی هستند و پشتیبانی عالی را برای کل قسمت بالایی بدن فراهم می کنند.در این مقاله مورد زیر را بررسی می کنیم با ما همراه باشید.

 

 

کار در دفتر معمولاً مستلزم صرف زمان زیادی برای نشستن روی یک صندلی اداری است. وضعیتی که ممکن است به ساختارهای ستون فقرات فشار وارد کند. برای جلوگیری از ایجاد یا تشدید مشکلات کمر، داشتن یک صندلی اداری که ارگونومیک باشد و کمر را پشتیبانی کند و وضعیت بدنی را خوب تقویت کند، مهم است.

اگر به یک صندلی برای استفاده روزانه هشت ساعته نیاز دارید، باید به سراغ صندلی های مدیریتی بروید . انواع مختلفی از صندلی های مدیریتی با  ویژگی های ارگونومیک برای طیف گسترده ای از افراد وجود دارد. از طرف دیگر صندلی های کنفرانس برای اتاق های کنفرانس و استفاده های کوتاه مدت طراحی شده اند.

 

 


مهم است که تفاوت بین صندلی های اداری و صندلی های اتاق کنفرانس را درک کنید و بدانید در چه زمانی باید از کدام یک استفاده کرد.

صندلی های اداری در محیط های کاری فردی برای استفاده روزمره هشت ساعت در روز، طراحی شده اند. صندلی هایی که پشتی کوچکتری دارند برای استفاده های کوتاه مدت در نظر گرفته شده اند.

صندلی های کنفرانس با دسته یا بدون دسته ساخته می شوند. صندلی های با پشتی متوسط دارای تکیه گاه و و پشتی راحت تر بوده و ارگونومیک تر هستند.       

مهمترین ویژگی های یک میز کنفرانس خوب

مهمترین ویژگی های یک میز کنفرانس خوب

                                                                                               

همانطور که از نام آن پیداست، صندلی های کنفرانس در اتاق های کنفرانس استفاده می شوند و ظاهری یک دست و مرتب را برای جلسات کاری ایجاد می کنند. استفاده از این صندلی ها ساده است زیرا بازوهای ثابت و تنظیمات محدودی دارند.

 برخلاف صندلی‌های مدیریتی، صندلی‌های کنفرانسی برای پشتیبانی هشت ساعت در روز از کاربران طراحی نشده‌اند و برای استفاده کوتاه مدت، مانند یک جلسه هفتگی کارکنان در نظر گرفته شده اند. جهت مطالعه مطالب کامل تر در مورد ویژگی های صندلی کنفرانس به مقاله “راهنمای جامع خرید صندلی های کنفرانسی” در بخش وبلاگ هیرا صنعت مراجه نمایید.

 

در این مقاله، صندلی‌های کنفرانس و صندلی‌های اداری، طراحی آنها و نحوه مقایسه آنها در زمینه‌های زیر را بررسی می‌کنیم:

  • قیمت صندلی های مدیریتی و کنفرانسی
  • عملکرد صندلی های مدیریتی و کنفرانسی
  • گزینه های سبک و سفارشی سازی
  • ابعاد و اندازه صندلی های مدیریتی و کنفرانسی
  • نوع استفاده صندلی های مدیریتی و کنفرانسی

قیمت صندلی مدیریتی به عوامل مختلفی از جمله ویژگی های ارگونومیک و گزینه های سفارشی سازی بستگی دارد. هرچه امکانات بیشتری داشته باشد، صندلی گرانتر خواهد بود. صندلی های اداری معمولا با مواد استاندارد و مرغوب مانند پارچه، مش و چرم با ساخته می شوند.

صندلی های کنفرانس نسبت به صندلی های اداری دارای ویژگی های ارگونومیک و قابل تنظیم کمتری هستند که در قسمت بعدی به آن خواهیم پرداخت.

صندلی‌های مدیریتی طیف وسیعی از ویژگی‌های ارگونومیک را برای پشتیبانی از طیف وسیعی از کاربران با شکل‌های بدن متفاوت و ترجیحات صندلی‌های فردی ارائه می‌دهند.

بسته به نوع و مدل این صندلی ها دارای گزینه ها و تنظیمات مختلفی برای افزایش عملکرد دارند.

:

  • تنظیم ارتفاع صندلی
  • ساپورت کمری قابل تنظیم
  • دسته های قابل تنظیم
  • قابلیت چرخش صندلی

در بیشتر اتاق‌های کنفرانس، صندلی‌ها دور میز بزرگ‌تری را احاطه کرده‌اند که در آن افراد برای جلسات دور هم جمع می‌شوند. اگر صندلی‌ها را به‌طور متفاوتی تنظیم کنید، میز ممکن است نامناسب یا غیرحرفه‌ای به نظر برسد و این یکی ازدلایلی است که صندلی های کنفرانس تنظیمات ارگونومیک کمتری نسبت به صندلی های مدیریتی ارائه می دهند.

صندلی‌های کنفرانس برای استفاده کوتاه‌مدت طراحی شده‌اند، به همین دلیل است که آنها فقط دارای ویژگی‌های ارگونومیک استاندارد مانند قفل پشتی، تنظیم ارتفاع صندلی و بازوهای غیر قابل تنظیم هستند.

ابعاد-استاندارد-صندلی-گردان-آرگونومیک

ابعاد-استاندارد-صندلی-گردان-آرگونومیک

چه نوع صندلی اداری ارگونومیک بهتر است؟

انواع مختلفی از صندلی های ارگونومیک برای استفاده در دفتر وجود دارد. هیچ نوع صندلی اداری لزوما بهترین نیست، اما مواردی وجود دارد که در یک صندلی اداری ارگونومیک خوب، باید به دنبال آنها باشید.

ارتفاع صندلی اداری

ارتفاع صندلی اداری باید به راحتی قابل تنظیم باشد. اهرم تنظیم پنوماتیک (برای کنترل و تنظیم جک صندلی) ساده ترین راه برای انجام این کار است. ارتفاع صندلی که از حدود 16 تا 21 اینچ یا (40cm-54cm) از زمین متغیر است که این ارتفاع برای اکثر افراد بزرگسال مناسب است. قابلیت تنظیم ارتفاع  به کاربر اجازه می دهد تا پاهای خود را صاف روی زمین قرار دهد، ران هایشان در حالت افقی و نود درجه با بدن و زانو قرار گیرد. وضعیت بازوها همسان با ارتفاع میزباشد بصورتی که دست ها به راحتی روی میز قرار گیرند.

عرض و عمق نشیمنگاه  صندل

صندلی باید دارای عرض و عمق کافی برای پشتیبانی راحت هر فرد باشد معمولاً عرض 17-20 اینچ (42cm-51cm) استاندارد است.

عمق (از جلو تا پشت صندلی) (قسمت نشیمنگاه صندلی) باید به اندازه‌ای باشد که پشت کاربر به پشتی صندلی اداری ارگونومیک چسبیده در حالی که تقریباً 2 تا 4 اینچ بین پشت زانو و صندلی باقی بماند. همچنین شیب صندلی به جلو یا عقب باید قابل تنظیم باشد.

ساپورت کمر در صندلی های استاندارد

 حمایت از کمر در صندلی ارگونومیک بسیار مهم است. ستون فقرات در قسمت کمر حالت منحنی به سمت داخل دارد و نشستن برای مدت طولانی بدون حمایت از این انحنا منجر به خمیدگی (که انحنای طبیعی را صاف می‌کند) و ساختارهای پایین ستون فقرات را تحت فشار قرار می‌دهد.

یک صندلی ارگونومیک باید دارای تنظیم کمری (هم ارتفاع و هم عمق) باشد تا هر کاربر بتواند حالت مناسبی برای حمایت از انحنای کمر داشته باشد.

مهم-ترین-ویژگی-های-صندلی-های-گردان

مهم-ترین-ویژگی-های-صندلی-های-گردان

ابعاد پشتی صندلی آرگونومیک

پشتی صندلی اداری ارگونومیک باید 12 تا 19 اینچ (31cm-48cm) عرض داشته باشد. اگر تکیه گاه از صندلی جدا باشد، باید از نظر ارتفاع و زاویه قابل تنظیم باشد.

اگر پشتی ونشیمنگاه صندلی اداری متصل و یک تکه باشد، پشتی باید در زوایای جلو و عقب قابل تنظیم باشد و مکانیزم قفلی داشته باشد تا زمانی که کاربر زاویه مناسب را تعیین کرد از عقب رفتن بیش از حد آن جلوگیری کند.

جنس روکش صندلی

جنس روکش روی صندلی و پشتی صندلی اداری باید دارای (فوم- اسفنج یا بالشتک) کافی برای نشستن طولانی مدت باشد. همچنین استفاده از صندلی های توری و مشبک برای پشتی صندلی نسبت به روکش های چرمی و پارچه ای ارجعیت داده می شود.

ویژگی دسته صندلی اداری استاندارد

 دسته های صندلی اداری باید قابل تنظیم باشند. آنها باید به بازوهای کاربر اجازه دهند راحت استراحت کنند و شانه ها راحت باشند. آرنج و پایین بازوها باید به آرامی استراحت کنند و ساعد در هنگام تایپ نباید روی تکیه گاه قرار گیرد.

قابلیت چرخش صندلی

هر صندلی معمولی یا ارگونومیک باید به راحتی بچرخد تا کاربر بتواند بدون فشار به قسمت های مختلف میز خود برسد.

 قرار گیری لوازم مختلف کار مثل کیبورد، چاپگر و اسکنر، تلفن و … روی میز و ضرورت استفاده مداوم از آنها موجب تحرک کاربر شده و اگر صندلی کردان نباشد کاربر خستگی بسیار زیادی را حین کار تجربه خواهد کرد.

  • متناسب بودن اندازه نشیمنگاه و پشتی و حمایت کامل از پشت و کمر
  • پوشش های چرمی و پارچه ای مناسب
  • توجه به جزئیات دوخت در لبه ها و پشت صندلی
  • توانایی تنظیم ارتفاع صندلی به آرامی و با استفاده از جک های مرغوب
استاندارد-های-جهانی-صندلی-مدیریتی-آرگونومیک

استاندارد-های-جهانی-صندلی-مدیریتی-آرگونومیک

هنگام خرید صندلی های گردان باید به دقت به ویژگی های صندلی و کیفیت ساخت و دوامشان توجه کنید. با نشستن روی صندلی مطمئن شوید که بدنتان روی صندلی راحت است و امکان تنظیم پشتی، تنظیم عمق صندلی، تنظیم ارتفاع صندلی و دسته را دارد. ابعاد پشتی باید متناسب با قد شما باشد.

در صورتی که دوست دارید صندلی شما تکیه گاه سر و گردن را داشته باشد باید قابلیت تنظیم این تکیه گاه به صورت جدا روی صندلی وجود داشته باشد و یا شما قدتان بلند باشد چون این تکیه گاه معمولا برای افراد با قد 180 طراحی شده اند. افراد با قد کمتر روی این صندلی نتنها احساس راحتی ندارند بلکه نمی توانند حتی به پشتی صندلی هم تکیه کنند.

ابعاد-استاندارد-صندلی-گردان-با-توجه-به-قد-کاربر

ابعاد-استاندارد-صندلی-گردان-با-توجه-به-قد-کاربر

گارانتی صندلی های اداری

هنگام خرید به ضمانت نامه ها توجه کنید اگر از شرکتها یا تولید کننده گان معتبر خرید انجام بدهید، پاسخگویی و قبول مسئولیت در برابر ضمانت نامه شما به صورت واقعی و اصولی انجام می شود.

متاسفانه بسیاری از فروشگاه ها و تولید کنندگان مبلمان اداری به ضمانت نامه به عنوان یک برگه چاپ شده برای فروش بیشتر نگاه می کنند و مسئولیتی در قبال خریدار به عهده نمی گیرند.

مجموعه هیرا صنعت با تجربه تولید و تعمیری که دارد با کمال میل و در کمترین زمان ممکن مشکلات پیش آمده در طول ضمانت گارانتی محصولات را برعهده می گیرد. باعث افتخار است که محصولات اداری ما از 2تا 3 سال گارانتی دارند.

گارانتی شامل تعمیر وتعویض جک، پنجپری، مکانیزم، تلسکوپی و دسته می شود. سوختگی و بریدگی روکش صندلی شامل گارانتی نیست. همه صندلی ها تا وزن 115 کیلوگرم را می توانند ساپوردت کنند برای استفاده افراد با وزن بیشتر، و استفاده در محیط های ناهموار که باعث فشار زیاد به صندلی می شود محصول گارانتی نمی شود.

از توجه و همراهی شما بسیار سپاسگزاریم . در صورت نیاز به محصولات و مشاوره با ما در تماس باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *